‘No-nonsense marketing- en verkoopondersteuning voor technische en industriële bedrijven. Voor het zoeken, maar vooral vinden van nieuwe klanten voor uw bedrijf.’
Activiteiten
Kuipers MenM biedt een compleet pakket aan commerciële ondersteuning:
- Marktonderzoek (strategisch): “wie zijn onze huidige klanten, wat zijn onze nieuwe klanten en is er markt voor ons product?”
- Concurrentieanalyse (“wie zijn onze concurrenten, welke klanten hebben ze, waarom niet onze klanten?”)
- Marktverkenning (verkort marktonderzoek, markt proeven)
- Marktbewerking (operationeel):pro-actieve benadering van de markt. Naamsbekendheid opbouwen, info sturen, afspraken maken.
- Communicatie: o.a. nieuwsbrieven, persberichten, teksten voor website, brochures.
- Marketingondersteuning: positionering, beursdeelnames etc.
Onderscheidende waarde / toegevoegde waarde
- Gespecialiseerd in techniek; gericht op technische en industriële bedrijven.
- Totaalpakket commerciële ondersteuning (marktonderzoek/marktbewerking/communicatie).
- Groot netwerk van eindbeslissers binnen techniek en industrie.
- Marktonderzoek: naast cijfermateriaal (desk research) ook gesprekken met beslissers (field research)
- Achterhalen van cruciale strategische informatie t.b.v. marketingbeslissingen.
Onderzoeksaanbod
- Klanttevredenheidsonderzoek
- Behoeftenonderzoek: gericht op productontwikkeling, marktontwikkeling, marktpenetratie en differentiatie, de groeistrategieën dus.
- Naamsbekendheidonderzoek
- Imago onderzoek
- Database onderzoek: onderzoeken/analyseren van bestaande database, opstellen van een nieuwe opgeschoonde en met relevante informatie aangevulde database, marktbewerking uitvoeren of voorbereiden etc.
- Concurrentenonderzoek: beknopte vorm of uitgebreidere waarbij we concurrenten dieper onderzoeken en relevante conclusies rapporteren (bijv. sterkten/zwakteanalyse etc.).
- Desk research: zoeken van algemene gegevens over een continent, land, markt, product, bedrijf etc, maar ook het samenstellen van lijsten.
- Segmentatie-onderzoek: onderzoeken van klanten van opdrachtgevers teneinde patronen te ontdekken en hun producten beter op deze markten af te stemmen.
- Evenementenonderzoek: analyseren van beurzen, congressen etc. met als doel het achterhalen van bijv. bezoekersprofielen, evenementwaarderingen –imago –beleving en het analyseren van de exposanten.
Kuipers Marktonderzoek en Marktbewerking: “Nieuwe markten, nieuwe klanten, nieuwe kansen”